Kan een bedrijf een Izimi-account openen?

Izimi

Het is momenteel niet mogelijk voor een bedrijf om zich bij Izimi aan te sluiten. Die functie staat op onze roadmap en zal in de toekomst beschikbaar zijn.

Kan ik mijn e-mailadres wijzigen nadat mijn Izimi-account is aangemaakt?

Izimi

Het e-mailadres is een cruciaal element op het Izimi-platform. Het is de link om contacten te leggen en u op de hoogte te houden van belangrijke informatie. U kunt uw e-mailadres echter wijzigen nadat u uw account heeft aangemaakt. Nadat u bent ingelogd, kunt u met het pictogram met uw initialen bovenaan het scherm uw account beheren. Via het scherm …

Wat gebeurt er na mijn overlijden met mijn kluis en met de inhoud?

Izimi

Voor het lot van uw kluis na uw overlijden kunt u kiezen tussen drie opties. Als u reeds vandaag een kluis hebt, zal optie 1 gelden als standaardregeling (overdracht aan uw erfgenamen), maar u kunt steeds een andere optie kiezen. Optie 1 (standaard): OVERDRACHT DOOR EEN NOTARIS Bij uw overlijden zal op initiatief van de erfgenamen een overdracht van de …

Ik heb de Belgische nationaliteit niet, heb ik dan toegang tot Izimi?

Izimi

Omdat Izimi hoogstpersoonlijk is, moet het systeem de unieke gebruiker uniek kunnen identificeren. Momenteel is dit enkel mogelijk voor mensen met een Belgische identiteit. Digitale toepassingen zoals Izimi kunnen die identificatie waarborgen door gebruik te maken van veilige en betrouwbare  identificatiemechanismen zoals eID of Itsme. Opgelet : alleen eIDs afgeleverd in België kunnen gebruikt worden voor de identificatie.

Hoe kan ik de documenten die ik heb geüpload op Izimi gemakkelijk terugvinden?

Izimi

Wanneer u uw documenten uploadt krijgt u de mogelijkheid die toe te wijzen aan geen, één of meerdere categorieën (Persoonlijke info, Familie, Mijn woning, Vastgoed, Financiën, Professioneel leven, Bezittingen, Gezondheid). U kunt ook persoonlijke labels toevoegen die u toelaten om uw documenten snel terug te vinden. Vergelijk het met een digitale folder met handige post-its. U kunt die categorieën en …

Kan ik mijn akten zien op Izimi?

Izimi

Via dit platform hebt u toegang tot al uw notariële akten sinds 2015. Onderhandse verkoopovereenkomsten en onderhandse akten kunt u hier echter niet vinden.

Welke documenten kan ik opslaan op Izimi?

Izimi

U kunt vrij kiezen welke documenten u wilt opslaan in uw persoonlijke kluis. Om uw veiligheid en die van de anderen te helpen garanderen is er wel een beperking van de bestandstypes ingebouwd. De volgende bestandstypes zijn toegelaten : *.7z *.ai *.bmp *.csv *.doc *.docx *.gif *.gz *.heic *.jpg *.jpeg *.md *.odp *.ods *.odt *.pdf *.png *.ppt *.pptx *.psd *.rar …

Wat wordt er met mijn gegevens gedaan?

Izimi

Telkens wanneer u een verbinding maakt met Izimi en documenten begint te uploaden worden die door ons versleuteld. Dat wil zeggen dat alle gegevens in doorvoer veilig versleuteld worden. Wij beschikken over de industriële standaards voor HTTPS en TLS versleuteling, wat wil zeggen dat de verbinding tussen uw computer en Izimi te allen tijde veilig is. Izimi gebruikt hetzelfde SSL-versleutelingsniveau …

Wat wordt er gedaan om de infrastructuur beveiligd te houden?

Izimi

Elk document dat u op Izimi plaatst, wordt opgesplitst in kleinere fragmentjes die versleuteld worden. Al die kleine fragmentjes worden over meerdere schijven verspreid, dus moest iemand zo’n schijf weten te bemachtigen, zelfs eeuwen nadat de fragmenten versleuteld werden, hebben ze geen toegang tot uw documenten omdat ze slechts over kleine stukjes en brokjes beschikken. Alle op Izimi geüploade documenten …