Wanneer ik een document deel met een notaris, kunnen al zijn medewerkers het dan zien?

Izimi

Ja. Door het kiezen van een voorkeurnotaris wordt het geassocieerde kantoor toegevoegd als contact. Wanneer je documenten deelt met dit kantoor, zal elke notaris of medewerker van dat kantoor jou kunnen helpen bij het afhandelen van jouw dossier. Wanneer Izimi jou de mogelijk biedt om met jouw notaris kantoor gegevens uit te wisselen, zal dit steeds in een vertrouwde omgeving …

Waarin verschilt Izimi van een ander opslagplatform?

Izimi

Izimi is meer dan een platform om gegevens op te slaan of te delen. Naast het feit dat het een beveiligd kanaal is om te communiceren met de notaris en met alle andere Izimi-gebruikers, garandeert het notariaat jou absolute privacy en biedt het systeem jou totale transparantie. Izimi zal in de nabije toekomst ook zekerheid kunnen verschaffen over de echtheid …

Kan een bedrijf een Izimi-account openen?

Izimi

Het is momenteel niet mogelijk voor een bedrijf om zich bij Izimi aan te sluiten. Die functie staat op onze roadmap en zal in de toekomst beschikbaar zijn.

Kan ik mijn e-mailadres wijzigen nadat mijn Izimi-account is aangemaakt?

Izimi

Het e-mailadres is een cruciaal element op het Izimi-platform. Het is de link om contacten te leggen en jou op de hoogte te houden van belangrijke informatie. Je kunt jouw e-mailadres echter wijzigen nadat je jouw account heeft aangemaakt. Nadat je bent ingelogd, kun je met het pictogram met jouw initialen bovenaan het scherm jouw account beheren. Via het scherm …

Wat gebeurt er na mijn overlijden met mijn kluis en met de inhoud?

Izimi

Voor het lot van jouw kluis na je overlijden kun je kiezen tussen drie opties. Als je reeds vandaag een kluis hebt, zal optie 1 gelden als standaardregeling (overdracht aan uw erfgenamen), maar je kunt steeds een andere optie kiezen. Optie 1 (standaard): GEHELE (OF GEDEELTELIJKE) OVERDRACHT DOOR EEN NOTARIS Bij je overlijden zal op initiatief van de erfgenamen een …

Ik heb de Belgische nationaliteit niet, heb ik dan toegang tot Izimi?

Izimi

Omdat Izimi hoogstpersoonlijk is, moet het systeem de unieke gebruiker uniek kunnen identificeren. Momenteel is dit enkel mogelijk voor mensen met een Belgische identiteit. Digitale toepassingen zoals Izimi kunnen die identificatie waarborgen door gebruik te maken van veilige en betrouwbare  identificatiemechanismen zoals eID of Itsme. Opgelet : alleen eIDs afgeleverd in België kunnen gebruikt worden voor de identificatie.

Hoe kan ik de documenten die ik heb geüpload op Izimi gemakkelijk terugvinden?

Izimi

Wanneer je jouw documenten uploadt krijg je de mogelijkheid die toe te wijzen aan geen, één of meerdere categorieën (Persoonlijke info, Familie, Mijn woning, Vastgoed, Financiën, Professioneel leven, Bezittingen, Gezondheid). je kunt ook persoonlijke labels toevoegen die je toelaten om jouw documenten snel terug te vinden. Vergelijk het met een digitale folder met handige post-its. Je kunt die categorieën en …

Kan ik mijn akten zien op Izimi?

Izimi

Via dit platform heb je toegang tot al jouw notariële akten sinds 2015. Onderhandse verkoopovereenkomsten en onderhandse akten kun je hier echter niet vinden.

Welke documenten kan ik opslaan op Izimi?

Izimi

Je kunt vrij kiezen welke documenten je wil opslaan in jouw persoonlijke kluis. Om jouw veiligheid en die van de anderen te helpen garanderen is er wel een beperking van de bestandstypes ingebouwd. De volgende bestandstypes zijn toegelaten : *.7z *.ai *.bmp *.csv *.doc *.docx *.gif *.gz *.heic *.jpg *.jpeg *.md *.odp *.ods *.odt *.pdf *.png *.ppt *.pptx *.psd *.rar …

Wat wordt er met mijn gegevens gedaan?

Izimi

Telkens wanneer je een verbinding maakt met Izimi en documenten begint te uploaden worden die door ons versleuteld. Dat wil zeggen dat alle gegevens in doorvoer veilig versleuteld worden. Wij beschikken over de industriële standaards voor HTTPS en TLS versleuteling, wat wil zeggen dat de verbinding tussen jouw computer en Izimi te allen tijde veilig is. Izimi gebruikt hetzelfde SSL-versleutelingsniveau …