Ik kan geen verbinding maken met Izimi of slaag er niet in om mijn kluis aan te maken

Izimi

Dat kan aan uw browser liggen. We raden u aan om met een andere browser te proberen (Chrome of Firefox). Indien geen enkele browser werkt, kan dat te maken hebben met een “cache”-probleem van uw browser. Doe het volgende om het cachegeheugen te wissen:Voor Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nlVoor Firefox: https://support.mozilla.org/nl/kb/buffer-van-firefox-wissen Het probleem blijft duren? Maak een screenshot van de fout en neem contact op met support@izimi.be of via +32 (0)2 505 08 …

Hoe weet ik zeker dat niemand de informatie in mijn kluis ziet?

Izimi

Uw kluis wordt vergrendeld en bewaard op beveiligde servers. Uw documenten zijn alleen toegankelijk door u en door de mensen aan wie u toegang verleend hebt (deelfunctie). Toegang tot uw account en behandeling van uw documenten worden via de functie Historiek opgevolgd. Na uw overlijden, volgens uw keuze over het lot van uw kluis, zal de inhoud van uw kluis …

Waar worden mijn documenten uit mijn kluis opgeslagen?

Izimi

Uw documenten zitten in de Cloud: Opslag in de Cloud betekent dat uw gegevens en documenten via internet (in de datacentra van Izimi) opgeslagen en toegankelijk zijn en niet op uw eigen computer of persoonlijke opslagruimte. Als er iets fout loopt – uw computer wordt gestolen of vernietigd – blijven uw meest cruciale gegevens veilig en toegankelijk vanuit uw favoriete …

Ik ben Belg maar woon in het buitenland. Heb ik toegang tot Izimi?

Izimi

Voor de registratie moet u beschikken over een elektronische identiteitskaart afgeleverd door de Belgische staat. Indien uw eID werd uitgereikt door een consulaat, zal u zich hiermee niet kunnen identificeren. De chip op uw eID is in dat geval immers niet geactiveerd.

Hoe is de toegang tot mijn kluis beveiligd?

Izimi

Om toegang tot uw kluis te krijgen, moet u zich identificeren (authenticatie). Daarvoor gebruiken wij de beste oplossing in België, erkend door de EU: BOSA FAS (federal authentication service/federale authenticatie dienst). Dit is een uiterst sterk authenticatie mechanisme, sterker dan eender welke ID/paspoort combinatie. Veilige authenticatie – eID of Itsme In Izimi bewaren wij geen paswoord van de gebruiker. Wij …

Hoelang worden de gegevens die ik in mijn kluis heb geplaatst bewaard?

Izimi

Op voorwaarde dat de gebruiker ze niet verwijdert, worden de in de brandkast van de gebruiker gedeponeerde gegevens en documenten levenslang in de brandkast bewaard. Na het overlijden van de gebruiker worden de gegevens en documenten maximaal 24 maanden bewaard (zie artikel 13 van de huidige gebruiksvoorwaarden voor meer informatie).

Wat kan een notaris voor mij betekenen in Izimi?

Izimi

Bij uw registratie of op een later tijdstip kan u uw voorkeursnotaris aanduiden. Bij het starten van notariële diensten via het platform zal deze automatisch aan u voorgesteld worden als de notaris die de afwikkeling van uw dossier zal behandelen. Weet dat u ten alle tijden gemakkelijk van voorkeursnotaris kan wijzigen. Via het platform kan u ook de contactgegevens van …

Hoe zit het met delen met de notaris?

Izimi

U ontvangt een document van uw notaris? U mag er zeker van zijn dat het de boodschap is die hij aan u heeft verstuurd en dat er niet mee geknoeid werd tijdens het doorzenden. Met e-mails weet u echter nooit of er tussenin nog iemand zou kunnen zijn die tijdens de verzending essentiële informatie heeft vervalst.