Waarom heeft Izimi het label “Test aankoop approved” gekregen?

Izimi

Fednot heeft het label TA APPROVED gekregen voor Izimi dat beantwoordt aan een strikt lastenboek van Test Aankoop. Fednot heeft hiervoor met Test Aankoop een contract gesloten dat hem toelaat om het label te gebruiken in de communicatie rond Izimi. Het lastenboek beschrijft heel precies de criteria waaraan Izimi moet voldoen op vlak van kwaliteit, prijs en herkomst (lokale productie)”. …

Izimi geeft toegang tot de notariële akten maar ik heb al toegang via Myminfin. Wat is het verschil met Izimi dan?

Sandra Ichtertz

Via Izimi (tabblad “Mijn notariële akten”) heb je toegang tot NABAN, de Bank van notariële akten die de veilige opslag van digitale akten mogelijk maakt.. NABAN bevat ALLE authentieke akten verleden bij een notaris sinds 01/01/2015 (onroerend goed en niet-onroerend goed, bijvoorbeeld huwelijkscontracten, schenkingen, buitengerechtelijke beschermingsmandaat, verklaringen van aanvaarding en afstand van erfrecht, vennootschapsakten, … ). MyMinFin bevat enkel hypotheekakten …

Ik heb al een ander account om mijn foto’s op te slaan; wat is de toegevoegde waarde van Izimi hiervoor?

Izimi

Misschien heb je je foto’s gecentraliseerd op een gespecialiseerd platform, beveiligd met een wachtwoord; en misschien heb je ook andere wachtwoorden die je regelmatig wijzigt om de beveiliging van jouw toegang te optimaliseren? Het centraliseren ervan in een wachtwoordbeheerder kan een grote hulp zijn. Je kunt dan het wachtwoord of de wachtwoordmanagersleutel zelf opslaan in de Izimi digitale kluis. Er …

Binnen welke termijn is mijn akte beschikbaar in Izimi?

Sandra Ichtertz

Zodra de akte is ondertekend, moet de notaris deze opsturen zodat deze kan worden ingeschreven bij het registratiekantoor (wettelijk moet het registratierelaas uiterlijk op de 15e dag na de datum van inschrijving beschikbaar zijn). Burgers kunnen hun akte dus ongeveer 15 dagen na ondertekening van de akte via Izimi terugvinden in de Bank van Notariële Akten (NABAN).

Ik kan geen verbinding maken met Izimi of slaag er niet in om mijn kluis aan te maken

Izimi

Dat kan aan je browser liggen. We raden je aan om met een andere browser te proberen (Chrome of Firefox). Indien geen enkele browser werkt, kan dat te maken hebben met een “cache”-probleem van jouw browser. Doe het volgende om het cachegeheugen te wissen:Voor Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nlVoor Firefox: https://support.mozilla.org/nl/kb/buffer-van-firefox-wissen Het probleem blijft duren? Maak een screenshot van de fout en neem contact op met support@izimi.be of via +32 (0)2 505 08 …

Hoe weet ik zeker dat niemand de informatie in mijn kluis ziet?

Izimi

Jouw kluis wordt vergrendeld en bewaard op beveiligde servers. Jouw documenten zijn alleen toegankelijk door jou en door de mensen aan wie je toegang verleend hebt (deelfunctie). Toegang tot uw account en behandeling van jouw documenten worden via de functie Historiek opgevolgd. Na jouw overlijden, volgens jouw keuze over het lot van jouw kluis, zal de inhoud van jouw kluis …

Waar worden mijn documenten uit mijn kluis opgeslagen?

Izimi

Uw documenten zitten in de Cloud: Opslag in de Cloud betekent dat jouw gegevens en documenten via internet (in de datacentra van Izimi) opgeslagen en toegankelijk zijn en niet op jouw eigen computer of persoonlijke opslagruimte. Als er iets fout loopt – jouw computer wordt gestolen of vernietigd – blijven jouw meest cruciale gegevens veilig en toegankelijk vanuit jouw favoriete …

Ik ben Belg maar woon in het buitenland. Heb ik toegang tot Izimi?

Izimi

Voor de registratie moet je beschikken over een elektronische identiteitskaart afgeleverd door de Belgische staat. Indien je eID echter werd uitgereikt door een consulaat, zijn de certificaten op je eID nog niet geactiveerd (uit voorzorg). Je zal afzonderlijk een envelop ontvangen met een PUK code en een voorlopige PIN. Hiermee kan je je persoonlijk op (de meeste) beroepsconsulaten aanmelden (na …

Hoe is de toegang tot mijn kluis beveiligd?

Izimi

Om toegang tot jouw kluis te krijgen, moet je zich identificeren (authenticatie). Daarvoor gebruiken wij de beste oplossing in België, erkend door de EU: BOSA FAS (federal authentication service/federale authenticatie dienst). Dat is een uiterst sterk authenticatie mechanisme, sterker dan eender welke ID/paspoort-combinatie. Veilige authenticatie – eID of Itsme In Izimi bewaren wij geen paswoord van de gebruiker. Wij gebruiken …