Ik kan geen verbinding maken met Izimi of slaag er niet in om mijn kluis aan te maken

Izimi

Dat kan aan je browser liggen. We raden je aan om met een andere browser te proberen (Chrome of Firefox). Indien geen enkele browser werkt, kan dat te maken hebben met een “cache”-probleem van jouw browser. Doe het volgende om het cachegeheugen te wissen:Voor Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nlVoor Firefox: https://support.mozilla.org/nl/kb/buffer-van-firefox-wissen Het probleem blijft duren? Maak een screenshot van de fout en neem contact op met support@izimi.be of via +32 (0)2 505 08 …

Hoe weet ik zeker dat niemand de informatie in mijn kluis ziet?

Izimi

Jouw kluis wordt vergrendeld en bewaard op beveiligde servers. Jouw documenten zijn alleen toegankelijk door jou en door de mensen aan wie je toegang verleend hebt (deelfunctie). Toegang tot uw account en behandeling van jouw documenten worden via de functie Historiek opgevolgd. Na jouw overlijden, volgens jouw keuze over het lot van jouw kluis, zal de inhoud van jouw kluis …

Waar worden mijn documenten uit mijn kluis opgeslagen?

Izimi

Uw gegevens worden opgeslagen via een hybride aanpak voor optimale prestaties en veiligheid. Een segment van je gegevens wordt gehost op onze cloudopslag, terwijl de overige gegevens worden opgeslagen in Izimi datacenters bij Fednot. De documenten worden opgeslagen in Izimi datacenters en bevinden zich in België: bij Fednot, dat de applicaties van alle notarissen in België beheert. Elk document dat …

Ik ben Belg maar woon in het buitenland. Heb ik toegang tot Izimi?

Izimi

Voor de registratie moet je beschikken over een elektronische identiteitskaart afgeleverd door de Belgische staat. Indien je eID echter werd uitgereikt door een consulaat, zijn de certificaten op je eID nog niet geactiveerd (uit voorzorg). Je zal afzonderlijk een envelop ontvangen met een PUK code en een voorlopige PIN. Hiermee kan je je persoonlijk op (de meeste) beroepsconsulaten aanmelden (na …

Hoe is de toegang tot mijn kluis beveiligd?

Izimi

Om toegang tot jouw kluis te krijgen, moet je zich identificeren (authenticatie). Daarvoor gebruiken wij de beste oplossing in België, erkend door de EU: BOSA FAS (federal authentication service/federale authenticatie dienst). Dat is een uiterst sterk authenticatie mechanisme, sterker dan eender welke ID/paspoort-combinatie. Veilige authenticatie – eID of Itsme In Izimi bewaren wij geen paswoord van de gebruiker. Wij gebruiken …

Hoelang worden de gegevens die ik in mijn kluis heb geplaatst bewaard?

Izimi

Op voorwaarde dat de gebruiker ze niet verwijdert, worden de in de brandkast van de gebruiker gedeponeerde gegevens en documenten levenslang in de brandkast bewaard. Na het overlijden van de gebruiker worden de gegevens en documenten maximaal 24 maanden bewaard (zie artikel 13 van de huidige gebruiksvoorwaarden voor meer informatie).

Wat kan een notaris voor mij betekenen in Izimi?

Izimi

Bij je registratie of op een later tijdstip kun je jouw voorkeursnotaris aanduiden. Bij het starten van notariële diensten via het platform zal het geassocieerde kantoor van deze notaris de afwikkeling van jouw dossier behandelen. Weet dat je ten alle tijde gemakkelijk van voorkeursnotaris kan wijzigen. Via het platform kan je ook de contactgegevens van het geassocieerde kantoor van jouw …

Hoe zit het met delen met de notaris?

Izimi

Je ontvangt een document via Izimi van jouw notaris? Je mag er zeker van zijn dat het de boodschap is die hij aan jou heeft verstuurd en dat er niet mee geknoeid werd tijdens het doorzenden.